ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ НАСЕЛЕННЯ ОБЛАСТІ в оплаті житлово-комунальних послуг

06.09.2021

ІНФОРМАЦІЯ

ЩОДО СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ НАСЕЛЕННЯ ОБЛАСТІ

в оплаті житлово-комунальних послуг

 

Катерина КРИВОШЕЙ – виконувач обов’язків директора Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації 03 вересня 2021 року прийняла участь у нараді «День громад».

К. Кривошей повідомила про актуальні питання соціальної підтримки населення області в оплаті житлово-комунальних послуг мешканцям, які проживають в територіальних громадах області.

Зокрема, повідомлено, що в умовах проведеної адміністративної реформи в області створено 67 територіальних громад. Всі територіальні громади активно реалізують державну політику щодо соціального захисту населення.

Відповідно до визначених повноважень, прийом документів для призначення всіх видів державних допомог, пільг та житлових субсидій проводяться в створених фронт офісах сільських, селищних рад, адміністративних центрах територіальних громад.

На початку опалювального сезону 2021/2022 року, у разі зростання вартості житлово-комунальних послуг, єдиною вагомою допомогою населенню  в їх оплаті, залишається Програма житлових субсидій. Житлова субсидія призначається кожному домогосподарство окремо, в залежності від його складу, доходів та майнового стану. З травня 2021 року житлові субсидії виплачуються у грошовій готівковій формі.

У зв’язку з карантинними заходами для запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, Уряд з травня   2020 року системно спрощував механізм надання житлових субсидій.

Останні зміни відбулися у серпні 2021 року.

Уряд 11 серпня 2021 року прийняв постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка забезпечує застосування збільшених соціальних норм для розрахунку субсидії на комунальні послуги мешканцям тих регіонів, які опиняться у «червоній зоні» карантину.

Весною минулого року, коли запроваджувався карантин, нормативи на житлово-комунальні послуги, зокрема на електроенергію, газ для приготування їжі, підігрів води, були збільшені на 50 відсотків.

Ця норма запроваджувалась для підтримки населення, оскільки люди знаходилися вдома і, відповідно, витрачали більше ресурсів, при цьому доходи їх скорочувались.

Своєю постановою Уряд запровадив продовження дії цього механізму підтримки населення регіонів, які опиняться у «червоній зоні» у випадку нової хвилі коронавірусу під час опалювального сезону.

Тобто, у разі запровадженні жорстких карантинних обмежень в окремих областях, люди у таких регіонах автоматично, без додаткових звернень, отримають підтримку від держави у вигляді збільшення соціальних нормативів при наданні житлових субсидій.

У випадку можливого збільшення тарифів на комунальні послуги буде зроблено все для захисту інтересів населення.

Навіть якщо людина звернеться за субсидією протягом трьох місяців після зростання тарифів, допомога їй буде призначена з місяця їх підвищення.

Звертаю увагу, що на опалювальний період субсидія всім цим домогосподарствам, з урахуванням витрат на опалення, буде розрахована автоматично після початку опалювального періоду.

З метою оптимізації роботи територіальних громад, доступності населенню адміністративних послуг соціального характеру, зокрема, з прийняття документів та для своєчасного призначення  всіх видів державних допомог житлових субсидій та пільг в області впроваджено та активно використовується програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» (далі – Програмний комплекс).

В області до Програмного комплексу підключено 67 територіальних громад, або 100,0 %.

Впровадження Програмного комплексу потребувало значних зусиль і часу в організації навчання персоналу як щодо опанування працівниками необхідних навичок роботи з Програмним комплексом, так і володіння чинним законодавством.

Програмний комплекс надає громадянам такі можливості та переваги:

оформлення та отримання адмінпослуг соціального характеру ближче до місця проживання, а не їхати за нею у районний центр;

пришвидшення процесу прийому заяв від громадян шляхом формування електронних заяв;

відстеження стану розгляду заяв після звернення до фронт-офісу.

Для посадових осіб це - оптимізація роботи, уніфіковані формати ділових процесів, об’єднання актуальних та узгоджених даних з усіх територіальних громад, оперативне надходження електронних заяв, мінімізація помилок у процесі формування даних.

Працівники  територіальних громад зазначають про позитивні відгуки від заявників, які схвалюють спрощений прийом документів та особливо радіють, що не потрібно нічого писати вручну.

Вже набули відповідні компетенції працівники у старостатах, що приймають мешканців на віддалених робочих місцях, тому при повторних зверненнях мешканців наданий час прийом проходить швидко.

На сьогодні у Програмному комплексі працюють 494 посадові особи виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

З початку поточного року територіальними громадами області  електронному вигляді сформовано 33757 електронних справ, з них:

19898 справ для призначення соціальних допомог,

2747 справ для призначення пільг;

11112 справ для призначення  житлових субсидій.

До відома, наприкінці минулого опалювального сезону  житлову субсидію  отримували 139 тис домогосподарств.

Відповідно до змін у Положенні про порядок призначення житлових  субсидій, які набули чинності з 01.05.2021, прийом документів для призначення житлових субсидій продовжується до 30.09.2021 включно.

При цьому, Положенням внормована можливість автоматичного перепризначення житлових субсидій.

На сьогодні відпрацьовано понад 115 тис справ, загальна сума коштів, що спрямована на виплату житлової субсидії в неопалювальний сезон (травень - серпень 2021 року) склала 121,6 млн гривень, середньомісячний розмір субсидії, в неопалювальний сезон, складає 469 гривень.

Катерина Кривошей наголосила, що з урахуванням вищевикладеного сільські, селищні, міські територіальні громади повинні продовжувати  забезпечення:

максимальну доступність адміністративних послуг соціального характеру мешканцям громад;

належну організацію надання таких послуг через органи місцевого самоврядування та центри надання адміністративних послуг із застосуванням Програмного комплексу «Інтегрована інформаційна систему «Соціальна громада» відповідно до вимог законодавства;

ефективну взаємодію між цими органами та структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.